FANDOM

Wioska Kety (桁の 里, Keta no Sato) znajduje się w Kraju Ognia, na zachód od Wioski Liścia. "Shinobi" tej wioski specjalizują się w walce przy użyciu technik współpracy Hiden oraz swojego Kekkei Genkai - Kociej Duszy ( Nekotamashī ). Daimyō Wioski Kety, a także kimś na zasadzie Kage, jest Tsuyoshi Keta, który rezydentuje w Pierwszym Domu, przekazywanym kolejnym osobom na tym stanowisku. Pierwszym daimyō był Koci Mędrzec. Z jednej strony osady są wysokie skały, a cała reszta jest otoczona gęstym lasem. Występuje tutaj również rasa mówiących kotów, a także głównym i jedynym klanem jest Klan Kety.

Herb Edytuj

Wioska Kety jako tako nie posiada własnego symbolu, który się graweruje na opaskach shinobi. To wszystko dlatego, że nie tworzą własnych opasek, ponieważ nie czują takiej potrzeby. Za to posiadają herb, który przedstawia czarną zwierzęcą łapę, z trzema pazurami na pomarańczowym tle. Dodatkowo posiada ona po środku biały znak "桁", który oznacza "Keta". Mimo wszystko, gdy członkowie Klanu Kety starają się o posadę w szeregach shinobi innych wiosek oraz gdy są zmuszani do podania symbolu swojego rodzimego miejsca, to przedstawiają tylko tą czarną łapę z pazurami bez tła i znaku.

Szkolnictwo Edytuj

Wioska Kety nie posiada własnej Akademii Ninja. Mimo to, szkolą swoich mieszkańców tak dobrze, jak wszystkie inne osady. Głównym senseiem jest daimyō, który ze względu na dostęp do wiekowych zwojów posiada ogromne umiejętności. Z powodu małej liczby mieszkańców Wioska Kety posiada również skromną liczbę ninja. W tej wiosce nie wydają opasek shinobi, ponieważ uważają, że w tym miejscu takie osoby są potrzebne tylko do obrony w krytycznych wypadkach, więc ich szkolenia można nazwać "kursami samoobrony". W porównaniu do innych osad nie traktują tego jako zawód. Jeżeli ktoś już naprawdę chce się tym zajmować, to idzie szukać zatrudnienia gdzie indziej.

Historia Edytuj

Założycielem tej wioski był Koci Mędrzec. W dzieciństwie poznał on Ketę, czyli mityczną kocicę wielkości ogoniastych bestii, z którą stworzył ogromną więź. Z czasem nauczyli się łączyć swoją moc, co zaowocowało siłą dorównującą, a może nawet przerastającą, Pierwszego Hokage. Pewnego dnia, Keta oraz Koci Mędrzec natknęli się na Dziewięcioogoniastego Lisa, który chciał zniszczyć małą osadę. Nie chcieli oni mu na to pozwolić i stanęli z nim do walki. Niestety siła Kyūbiego ich przerosła i Keta zginęła. Na szczęście, ale ledwo, Koci Mędrzec uszedł z życiem. Dzięki temu mógł opowiedzieć wielu osobom o tej historii. Wpadł na pomysł, żeby na cześć kocicy zbudować wioskę. Bardzo się to też spodobało ludziom z zaatakowanej osady. Postanowili oni wszyscy zebrać materiały ze zniszczonego miejsca i wykorzystać je na budowę. Kociemu Mędrcowi zależało, aby zrobić to na miejscu jej śmierci i tak się stało. Minęło wiele tygodni, Pierwszy Dom był już wybudowany, wiele mieszkańców się już usadowiło, a Koci Mędrzec, który został ogłoszony daimyō zdążył już wypisać kilka zwojów. W tym momencie usłyszał głos Kety. Okazało się, że jej duch żyje w jego ciele. Teraz ich moc była całkowicie połączona. Kocica była w stanie nawet pokazywać się mieszkańcom wioski jako różnego rodzaju skupiska czakry. To jeszcze bardziej upewniło ich w jej niezwykłości i boskości. Gdy Keta odzyskała siły na tyle, że potrafiła wychodzić z ciała Kociego Mędrca i wyglądała jak przed śmiercią oraz gdy budowa wioski i wypisywanie wszystkich zwojów zostały zakończone, pierwszy daimyō tej osady poważnie zachorował. Zdążył tylko nazwać to miejsce "Wioską Kety" i umarł.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki