FANDOM

Uwolnienie Feniksa

Wyzwolenie Feniksa.jpg

Nazwa

Kanji 鳳凰遁
Rōmaji Hōōton
Dosłowna Polska Uwolnienie Feniksa

Dane

Klan
Jutsu

Uwolnienie Feniksa (鳳凰遁, Hōōton) jest zaawansowanym żywiołem kekkei genkai, do którego dostęp mają tylko ci, którzy posiadają dōjutsu klanu Kizamu, Oko Feniksa. Łączy w sobie żywioły czakry oparte na ogniu i wietrze. Techniki Uwolnienia Feniksa zasadniczo są używane w taki sposób co większość jutsu Uwolnienia Ognia, czyli poprzez wydmuchiwanie ognia z ust. Istnieją jednakże inne wypadki, w których czakra tego typu jest używana jako pieczęć lub też wykorzystywana jest w technikach typu przepływu czakry, gdzie wykonuje się specjalne techniki kenjutsu, które polegają na wypuszczenia fali czakry z ostrza. Innym razem wykorzystywano technikę w podobnym stylu jak Pancerz Uwolnienia Błyskawica, tworząc zbroję zawierającą w sobie czakrę owego żywiołu.

Oko Feniksa otrzymał protoplasta klanu Kizamu, który z niewiadomych przyczyn poprzez wielokrotne morderstwa nabył to przeklęte dōjutsu. Wraz z tym, zyskał możliwość korzystania z tego żywiołu. Wiemy jedynie, że był użytkownikiem wprawnym w używaniu Uwolnienia Feniksa.

Kolejne pokolenia dziedziczyły to dōjutsu, wraz z żywiołem, ale kolejnym dobrze znanym użytkownikiem był dopiero Shimon Kizamu, który został głównym antagonistą Części III. Jego techniki były najwyższego poziomu, których moc destrukcyjna jeśli chciał była w stanie bez problemu zniszczyć wielki budynek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki