FANDOM

Senju - Klan Bashirisuku

バシリスク一族 (Bashirisuku Ichizoku; dosł. „Klan Bazyliszka”)

Klan Bashirisuku (バシリスク 一族, Bashirisuku Ichizoku) - stworzyli go członkowie trzech klanów: Huuga, Uchiha i klanu Senju na długo przed erą wojen.

Rys historyczny Edytuj

Czyli dlaczego Kirigakure a nie Konoha

Na początku była to grupa pacyfistów - 'hippisów' tamtych czasów - która nie myślała o sobie jako o osobnym klanie lecz jako podgrupę każdego z trzech macierzystych klanów. Niestety powstałego 'tworu' nie chciał zaakceptować żaden z macierzystych klanów, dlatego też grupa wędrowała w poszukiwaniu swojego miejsca na ziemi aż w końcu osiedliła się w królestwie Tsurara (tereny dzisiejszej Kirigakure).

Znaczenie nazwy klanu Edytuj

Obecna nazwa odnosi się do kekkei genkai klanu a mianowicie do Smoczego Oka nazywanego też Okiem Bazyliszka. Jest legenda z ery wojen opowiadająca o nazwie klanu i w wielkim skrócie brzmi tak:

'Dawno, dawno temu starły się ze sobą dwa klany: klan Hōzuki i nasz jeszcze wtedy bezimienny klan. Hōzuki - wodni ludzie chcieli odebrać nam naszą skalistą dolinę - dla nich było to bezwartościowe miejsce, chcieli je posiąść dla samej chęci posiadania - dla nas było to jedyne schronienie jakie posiadaliśmy. Walczyliśmy już długo i byliśmy na straconej pozycji, gdy do walki wkroczył Przeklęty - istota zrodzona z nas, istota o gadzich ślepiach, istne wcielenie demona. Swoim wzrokiem zamienił naszych wrogów w kamień i rozbił ich swoim wiatrem w drobny mak. Ci z wrogów którzy przeżyli jego atak uciekli w popłochu przeklinając nasz klan i Bazyliszka który nami dowodził - błędnie myśląc że Przeklęty włada nami okrzyknęli nas klanem Bashirisuku - klanem bazyliszka ( . . . )'

Więcej z Fandomu

Losowa wiki