Fandom

Naruto Fanon Wiki

Klan Kori

771stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Klan Kori

こり一族 (Kori Ichizoku)

Przynależność
Kekkei Genkai

Klan Kori - to odłam klanu Yuki, zamieszkujący Yukigakure. Członkowie tego klanu posiadają dwa kekkei genkai: Element Lodu i Saiseiton.

HerbEdytuj

Symbol Kori.svg

Herbem klanu Kori są dwa przecinające się trójkąty równoboczne, w środku znajduje się znak (氷, Kōri), oznaczający "lód", który symbolizuje jedno kekkei genkai z którego korzystają członkowie rodu, Hyōton

HistoriaEdytuj

Założenie klanuEdytuj

Założycielem klanu jest Kyasupā Kori, a raczej Kyasupā Yuki - uciekinier z nowo założonej wioski mgły. Yuki osiedlił się na kontynęcie Hantō w Kraju Śniegu, na wschód od Kraju Wody. Po miesiącu wyruszył do ukrytej wioski ninja , później związał się z nieznaną kobietą, posiadaczką Saiseitonu, oficjalnie zakładając klan.

Śmierć założyciela i rządy DengenaEdytuj

Szesnaście lat od założenia klanu Kyasupā zginął na misji, a drugą głową rodu został jego najstarszy syn, Dengan. Już po miesiącu, wszyscy klanowicze, a była ich piątka, łącznie z Dengenem, mieli go dość, lecz nie poczynili odpowiednich kroków. Minęło dziesięć lat, szeregi klanu powiększyły się o kolejnych dwunastu członków. Wśród nich była Biora Kori, przyszła trzecia głowa klanu.

Trzecia głowa roduEdytuj

Po dwudziestu latach i śmierci Dengena wodzę nad klanem miała przejąć Biora, lecz ta zrezygnowała z władzy na rzecz małżeństwa z Yoiem Uchihą. Trzecią głową został ojciec Itoko i brat Biory. Przez kolejne lata ród Korich powiększył się o prawie {!} trzydziestu członków. Rządy ojca Itoko były najowocniejszym okresem w historii

Wojna domowa w YukigakureEdytuj

Po trzynastu latach, zamordowano Biorę i wybuchła wojna domowa. Klan Kori stanął do boju razem z
Naruto itari0165.jpg

Itari Sasuke Dengen Uchiha - czwarta głowa klanu Kori.

zaprzyjaźnionymi rodami, zamieszkującymi Yukigakure. Przybysze z Wioski Mgły chcieli zniszczyć cały klan Kori ze względu na ich pokrewieństwo z rodem Yuki. W trakcie wojny zginęli prawie wszyscy członkowie klanu. Ród został niemal zniszczony, przeżyło zaledwie sześciu członków (z czego dwójka nie brała udziału w wojnie), pozostali przy życiu udali się na wygnanie do pięciu wielkich krajów.

Wojna z KiriEdytuj

Po trzech latach do wioski wróciła ostania czwórka żyjących członków (dwójka zginęła w między czasie) i postanowiła odbić ojczyznę. Członkowie klanu wraz z sojusznikami, pod nazwą Sutōmu, rozpoczęli walkę z Dwunastoma Rycerzami Zodiaku. Po kolejnych dwóch latach wyniszczającej wojny, udało się wyzwolić Wioskę Ukrytą w Śniegu i zniszczyć klan z Kirigakure całkowicie.

Dalsze losyEdytuj

Po zakończeniu wojny czwartą głową został Itari Uchiha, a Itoko Kori Daymiō Kraju Śniegu. Klan poszerzył się również o trzech nowych członków i obecnie pnie się ku odnowie.

UmiejętnościEdytuj

Uwolnienie LoduEdytuj

Lodowe techniki to wizytówka każdego członka klanu. Dopiero po opanowaniu choć jednej z nich ninja może się uważać za prawdziwego Koriego. Kyasupā - założyciel, stworzył również pieczęć, która pozwala przekazać kekkei genkai innemu człowiekowi, nawet nie mającemu żadnego powiązania z rodem, co ma podtrzymać istnienie tego limitu krwi. Pieczęć otrzymuje w chwili urodzenia przyszła głowa klanu, choć nie musi nią zostawać.

SaiseitonEdytuj

Drugie kekkei genkai klanu Kori to Saiseiton, polega ono na odnowie komórkowej wszystkich części ciała i narządów wewnętrznych. Jednak żeby używać tego elementu trzeba mieć niebywale dobrą kontrolę chakry, ten aspekt sprawia, że większość osób mogących używać tego limitu krwi, nie robi tego, bo nie ma wystarczająco dobrej kontroli chakry.

CiekawostkiEdytuj

  • W klanie Kori istnieje tradycja by trzecie imię dziecka (w kraju śniegu daje się trzy imiona dzieciom) było odziedziczone po dziadku, bądź babci w zależności od płci.
  • Czwartą głową klanu jest Itari Uchiha, wydajsię to dziwne, lecz nic bardziej mylnego. W Kraju Śniegu Itari operuje nazwiskiem Kori.

Więcej w Fandom

Losowa wiki