FANDOM

Amaterasu

Amaterasu.PNG

Nazwa

Kanji Nazwy::天照
Rōmaji Nazwy::Amaterasu
Dosłowna Polska Nazwy::Oświetlające Niebiosa

Debiut

Manga Rozdział 148
Anime Naruto Odcinekk 85
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Dane

Klasyfikacja Mangekyō Sharingan Itachi.svg Kekkei Genkai, Ninjutsu, Dōjutsu
Typ Ikona Natury Ognia.svg Uwolnienie Ognia
Klasa Ofensywna
Zasięg Krótki do Średniego
Użytkownicy

  • Sasuke Uchiha
    The list of properties to be used for the data fields has not been specified properly.
  • Itachi Uchiha
  • Madara Uchiha (Tylko Manga)
  • Raisu Uchiha
  • Honoko Uchiha
  • Mantoru Uchiha
  • Nikorai Uchiha
  • Haruki Uchiha

Amaterasu jest najwyższą poziomem techniką Uwolnienia Ognia[1] i według Zetsu, jednym z najpotężniejszych istniejących ninjutsu.[2] Zostało powiedziane, że reprezentuje „Materialny Świat i Światło” (物質界と光, Busshitsukai to Hikari), przeciwieństwo Tsukuyomi, genjutsu o podobnej mocy i inne dōjutsu Mangekyō Sharingana.

O czarnych płomieniach Amaterasu mówi się, że palą się w piekle i są gorące jak słońce, zapalając w centrum zainteresowania wizji użytkownika.[3] Choć płomienie zostały określone jako nieuniknione, Amaterasu zostało kilka razy uniknięte; Sasuke Uchiha zdołał uniknąć płomieni, gdy Itachi próbował skoncentrować się na nim, choć Itachi naprawdę nie chciał go zabić i udało mu się trafić Sasuke niedbale,[4] oraz A przy jego Pancerzu Uwolnienia Błyskawicy, wzmocnione Techniką Migotliwego Ciała uniknął bliskiego zasięgu Amaterasu, rozpoczętego na niego przez Sasuke w jednej chwili.[5]  

Płomienie są zdolne niemal spalić wszystko co stoi na ich drodze, zduszą nawet regularne techniki ognia z łatwością. O Amaterasu zostało powiedziane, że nigdy nie przestanie płonąć; nawet gdy wszystko złapane przez Amaterasu zostało całkowicie zredukowane do popiołu lub zniszczone, to ciągle może płonąć przez siedem dni i siedem nocy. Nie może zostać ugaszone wodą bądź też żadną inną normalną metodą. Jedyną rzeczą, jaką płomienie zawiodły w spaleniu jest czakra zmieszana piaskiem.[6] Jednak płomienie palą dość powoli, pozwalając czasem uderzonemu przez Amaterasu na usunięcie jakiejkolwiek odzieży lub części ciała, która została złowiona w ogniu. Nagato był w stanie usunąć płomienie z jego ciała używając Shinra Tensei. Wykorzystanie tej techniki daje także ogromne obciążenie dla użytkownika, zazwyczaj powodując krwawienie ich oczu.

Amaterasu był pierwotnie unikalne dla Itachiego Uchihy, który używał jego prawego Mangekyō Sharingan. Udało mu się stłumić płomienie do pewnego stopnia. Przed śmiercią, Itachi wszczepił pewną liczbę czarnych płomieni w oko Sasuke, które aktywowały się po zobaczeniu Sharingana Tobiego. Sasuke po zdobyciu własnego Mangekyō Sharingana, był w stanie użyć Amaterasu jako własnej techniki. Amaterasu Sasuke pochodzi z jego lewego oka, i C wskazuje, że jest on bardziej w nim wyuczony niż Itachi; może wypuścić płomienie z wielką łatwością, a nawet manipulować płomieniami jako część jego elementu "Płomieni".

Wpływy Edytuj

Począwszy od starożytnej mitologii japońskiej i religii Shintō, Amaterasu, Tsukuyomi i Susanoo byli wszyscy bogami. Kiedy Izanagi obmył twarz po ucieczce z podziemia jego lewe oko stało się boginią słońca Amaterasu.

Ciekawostki Edytuj

  • Pomimo faktu, że czarnych płomieni nie da się zgasić, zarówno Sasuke jak i Tobi dokonali tego za pomocą Mangeykō Sharingana
  • Jiraya był w stanie zapieczętować płomienie Amaterasu użyte na żołądku wielkiej żaby za pomocą pieczęci ognia.

Źródła Edytuj

  1. Trzeci Databook, strona 289
  2. Naruto rozdział 389, strona 1
  3. Naruto rozdział 390, strona 3
  4. Naruto rozdział 390, strony 4-5
  5. Naruto rozdział 463, strona 12
  6. Naruto rozdział 464, strona 12

es:Amaterasu en:Amaterasu  

Więcej z Fandomu

Losowa wiki